loading...
وبسایت خبری ، تحلیلی گیم
amir hoseyn kh, بازدید : 27 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

طبق روال هر سال، نمایشگاه سالانه سرگرمی های دیجیتالی E3 در سال 2013 را پشت سر گذاشتیم و طبیعی است که به دنبال بهترین بازی های نمایش داده شده در آن باشیم. امسال بازی های بسیاری حضور داشتند كه از میان آن ها سعی كرده ایم تا بهترین ها را برگزینیم و در طری چند بخش معرفی کنیم.

 

 

Metal Gear Solid V : The Phantom Pain

مگر می شود صحبت هیدئو كوجیما (Hideo Kojima) و نسخه ای جدید از سری بی رقیب MGS به میان باشد و آن را نادیده گرفت. پنجمین و به نوعی نسل جدید این سری از بازی ها، اینبار بر خلاف انتظارات، در خلال كنفرانس Microsoft به تصویر كشیده شد و حقیقتاً جایگاه ویژه ای را در تمام نمایش های E3 2013 به خود اختصاص داد. قطعاً یكی از صحنه های به یاد ماندنی این نسل، حضور كوجیما روی سکوی Microsoft و قرار گرفتن در كنار یكی از مدیران ارشد آن بود كه توسط دوربین های بیشماری به ثبت رسید. این نسخه قرار است با تغییرات بسیاری همچون گسترده تر شدن محیط ها و تغییرات آب و هوایی بصورت Real-Time‌ به اضافه چرخه روز و شب عرضه شود كه هنوز هم به اصالت خویش و المان های مخفی-كاری وفادار مانده است. MGS V برای كنسول های هر دو نسل و به احتمال زیاد PC در اواخر سال 2013 منتشر می شود.

Forza Motorsport 5

یك اتومبیل McLaren بسیار شیك و گران قیمت روی سکوی كنفرانس Microsoft چه پیامی بجز نمایش جدیدترین نسخه از موفق ترین عنوان مسابقه ای این کمپانی، یعنی Forza Motorsport 5 می تواند داشته باشد؟ این روزها همه با دیدن این خودرو، به یاد نسخه جدید و نسل بعدی این بازی می افتند. عناوین بسیار خوبی همچون Need for Speed: Rivals و DriveClub هم در این سبك به نمایش درآمدند كه هر كدام جذابیت های خاص خود را داشتند. اما حقیقتاً باید لقب بهترین نمایش را به Forza 5‌ بدهیم. گرافیك فوق العاده و چهره ای حقیقی از قدرت Xbox One با حفظ تمام ویژگی های مثبت نسخه های قبلی كه به راستی این بازی را از تمام نسخه های پیشین متمایز می كند. علاوه بر تمام ویژگی های جدید، این بازی دارای قابلیت های تازه ای برای بازیكنان شبكه ای خواهد بود كه قطعاً می تواند لذت مضاعفی از یك عنوان مسابقه ای را به دنبال داشته باشد.

Watch Dogs

به جرأت می توان Watch Dogs را بزرگترین سوپرایز دوره های گذشته E3 و پدیده E3 امسال معرفی كرد. هر چند كه كنفرانس Ubisoft امسال هم یكی از بهترین ها بود، اما افت محسوسی نسبت به سال گذشته داشت. قطعاً بخش عمده ای از دنبال كنندگان این كنفرانس، در پی نمایش و اخبار جدیدی از Watch Dogs‌ بودند كه باز هم مثل گذشته، چیزهای جدید و هیجان انگیزی از آن به تصویر كشیده شدند. قبل از هر چیز، گرافیك بازی بسیار خیره كننده تر از گذشته به نظر می رسید، بطوری كه روی پلتفرم های نسل بعدی اجرا شده بود. بخش های تازه ای از گیم پلی نشان داده شدند كه همچنان خلاقیت حرف اول را در آن ها می زد. خیلی عجیب نیست كه حتی این بازی را بهترین عنوان E3 2013‌ بنامیم.

Battlefield 4

اكثراً بر این عقیده اند كه Battlefield 4 بهترین نمایش را در E3 امسال داشته و حتی لقب مورد انتظارترین بازی را در برخی نظرسنجی ها به خود اختصاص داده است. البته در اینكه BF4 یكی از بهترین نمایش های نمایشگاه امسال را داشت، شکی نیست، اما كمی خوشبینانه است كه آن را بهترین بازی E3 2013‌ بدانیم، زیرا بازی های بسیاری بودند كه چیزهای نوین و بیشتری برای نمایش داشتند. بر خلاف رقبا، این بازی روزهای بسیار پرفروغی را پشت سر می گذارد و بیش از پیش در دل دیگران جای می گیرد. از همین حالا باید منتظر آمار و ارقام جالبی در خصوص BF4 باشیم.

Rayman Legends

ظاهراً این روزها قهرمانی ریز نقش بنام Rayman بسیار بیشتر از قهرمانان خشن و پرقدرتی كه در بازی های جدید دیده می شوند، محبوب شده است. اولین نمایش این بازی در E3 سال گذشته، نه تنها هیجانی برای كسی به همراه نداشت، بلكه آه از نهاد همگان بلند نمود. زیرا در ابتدا قرار بود که Rayman Legends به صورت انحصاری برای كنسول جدید Nintendo منتشر شود، اما درخواست ها برای تجربه آن، چنان بالا بود كه سرانجام Ubisoft را مجاب نمود تا برنامه جدیدی را در پیش گرفته و این بازی را برای سایر كنسول های خانگی نیز منتشر كند. امسال دار و دسته Rayman توانستند نقش پررنگی در نمایشگاه داشته باشند و به نظر بسیاری از صاحب نظران، یكی از بهترین نمایش های E3 2013 را به خود اختصاص دادند.

Ryse: Son of Rome

شاید در اولین روزهای معرفی Ryse برای Kinect، كمتر كسی فكرش را می كرد که پس از گذشت مدت كمی، این بازی اینقدر درخشان و تأثیرگذار ظاهر شود. ابتدا قرار بود که Ryse یكی از بهترین پروژه های این کنترلر حركتی و برای Xbox 360 ساخته شود، اما ناگهان سر از Xbox One درآورد و یكی از بهترین بازی های انحصاری این كنسول لقب گرفت. نمایش Ryse در كنفرانس Microsoft بسیار تأثیرگذار بود و بازخوردهای مناسبی از بازدیدكنندگان بدست آورد. این بازی یك شبیه ساز واقعی از میادین جنگ روم باستان است كه بسیاری آرزوی تجربه آن را خواهند داشت. بیش از هر چیزی، گرافیك خیره كننده بازی و گیم پلی متمركز بر صحنه های QTE خودنمایی می کنند كه قطعاً لحظات هیجان انگیزی از یك رزمگاه را به ارمغان خواهند آورد.

The Division

در حالیكه بخش عمده ای از بازدیدكنندگان كنفرانس Ubisoft به دنبال نکات تازه ای از بازی های محبوب خود همچون Watch Dogs و Assassin’s Creed IV: Black Flag بودند، عنوان جدیدی به نمایش درآمد كه به نوعی حكم همان معرفی ناگهانی WD سال گذشته را برای همه به همراه داشت. The Division همان چیزی بود كه بسیاری انتظارش را می كشیدند. البته شاید در نگاه اول، این بازی را در دسته عناوین تقلیدی قرار دهید، اما حقیقت این نیست و تجربه ثابت كرده که پروژه های در دست ساخت استودیوهای داخلی Ubisoft همواره دارای نوآوری بوده اند. درست است كه TD برای سبک MMO در نظر گرفته شده، اما بخش داستانی و تك نفره هم خواهد داشت. این عنوان فوق العاده را تنها می توانید روی پلتفرم های نسل بعدی تجربه كنید.

Titanfall

چند روز قبل از شروع نمایشگاه E3 امسال، شایعه ساخت عنوانی جدید به دست استودیوی تازه تأسیس Respawn منتشر شد كه از اعضای سابق Infinity Ward تشكیل شده و قرار است بصورت انحصاری برای پلتفرم های Microsoft عرضه شود. این شایعه حتی روی جلد اول یكی از معتبرترین نشریه ها هم رفت. تا آنكه آخرین بازی به نمایش درآمده در كنفرانس Microsoft پرده از این همكاری برداشت و عنوان جدیدی به نام Titanfall با نمایشی خیره كننده، حسن ختامی بر نمایش ها بود. صحنه های مهیجی از تنها بخش بازی، یعنی چندنفره به نمایش درآمد و گفته شد كه این عنوان خط داستانی تك نفره نخواهد داشت. این خبر كه به تازگی رسماً تائید شده، كمی تفكرات منفی را متوجه Titanfall می كند و حتی می تواند به ضرر آن تمام شود. اما قطعاً می توانیم لقب بهترین بازی چند نفره آنلاین E3 2013‌ را به این عنوان بدهیم.

The Witcher 3: Wild Hunt

همانطور كه پیش بینی می شد، یكی از بهترین نمایش های E3 امسال متعلق به The Witcher 3: Wild Hunt بود كه به نوعی برای اولین بار صحنه های جدیدی از فضای كلی آن به نمایش كشیده شد. این سری كه پس از نسخه دوم به محبوبیت بسیاری رسیده، قرار است با سومین و آخرین بخش از این افسانه به اوج خود برسد و به گفته سازندگان، وداعی شكوهمند با این مجموعه، آن هم در ابتدای نسل بعدی داشته باشد. شخصیت اصلی، همچنان گرالت (Geralt)‌ است كه برای یافتن معشوقه اش راهی سفری طولانی و پرماجرا در دنیای تاریك و پر رمز و راز بازی می شود. در نهایت، باید اعتراف كرد كه تمامی مولفه های تعریف شده توسط نسخه قبلی، در قسمت سوم به شكل زیباتری پیاده سازی شده اند و عناوینی اینچنینی هستند كه انگیزه های كافی برای تهیه كنسول های نسل آینده را در هر كسی بوجود می آورند، زیرا TW 3 تنها قرار است برای كنسول های نسل بعدی عرضه شود.

Bayonetta 2

در نبود نسخه های جدید عناوینی همچون Devil May Cry در نمایشگاه امسال، تمامی نگاه ها بسوی Bayonetta 2 دوخته شد و حقیقتاً این بازی حداكثر استفاده را از فقدان Hack & Slashهای مطرح برده و به تنهایی یكی از بهترین نمایش های E3 2013‌ را به خود اختصاص داد. البته درخشش این بازی به هیچ وجه نمی توانست تحث تأثیر دیگر عناوین قرار بگیرد، زیرا زن جادوگر، همچون چند سال قبل، با دست پر آمده بود. اما از آنجایی كه تنها كنسول جدید Nintendo میزبان B 2 است، بسیاری حسرت خورده و فاصله بیشتری میان خود و این بازی احساس می كردند. اولین نمایش كامل این بازی همه چیز را با خود به همراه داشت. از Boss‌ها و موجودات غول پیكر جهنمی گرفته تا قدرت های مافوق بشری و فنون چندضرب بایونتا كه پیشرفت محسوسی در آن ها دیده می شد. این نسخه با حفظ تمام ویژگی های مثبتی كه باعث موفقیت نسخه اول شده بودند، چیزهای جدیدی برای نمایش به ارمغان آورده بود كه هر كدام به تنهایی دلیلی برای این انتخاب محسوب می شوند.

 

منبع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما کدام کنسول نسل آینده موفق تر خواهد بود ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 103
  • بازدید کلی : 1,806